• 01 3499 765

KUTIĆ ODGAJATELJA

Likovnost - Razvoj kreativnosti

Da bismo naučili prepoznati likovni izraz djeteta potrebno je razviti vlastitu sposobnost spontanog promatranja svijeta i pojava oko sebe, naravno bez ikakavih opterećenja ili predrasuda. Na taj način odgajatelji u sebi razvijaju sposobnost razumijevanja djetetovog iskustva i viđenja svijeta oko sebe uz dragocijenu slobodu iskazivanja. Ponekada smo previše fokusirani na verbalnu komunikaciju sa djetetom i zanemarujemo onu neverbalnu, ali baš preko nje dijete nam želi reći tisuću stvari.

 

 

Djeca svoju sposobnost razvijaju iz prirodnih potencijala svog bića, a kroz spontanu interakciju unutrašnjeg svijeta i njegove vanjske okoline. Na odgojiteljima je velika odgovornost da sačuvaju taj unutrašnji svijet, a da djetetu pomognu da stalnim učenjem i istraživanjem bogati svoje iskustvo i razvije vlastiti odnos prema vanjskome svijetu. Stalnim promišljanjem koje je za rezultat imalo uvođenje novih i različitih materijala i medija u likovno stvaralaštvo osigurali smo djeci poticajnu okolinu za razvoj kretivnosti. 

Kao i svaki drugi izraz, tako i likovni kod djece ima svoje osnovne simbole i svoju strukturu, ima svoju funkciju i značenje. Važno je znati ih prepoznati, a mijenjanjem medija za izražavanje kretaivnosti i likovnosti postižemo da dijete promišlja i aktivno sudjeluje u svom odgoju.

Pogrešne i površne procjene i neprimjerena očekivanja mogu blokirati i suzbiti njihovu želju za izražavanjem koje je u likovnom stvaralaštvu specifično i mnogoznačno. Dijete se likovno izražava kako bi pokazalo ono što ga zanima, zabavlja ili okružuje. Nuđenjem neoblikovanog materijala omogućuje djetetu slobodu pri odabiru, a njegov rad ne mora nužno biti produkt likovnih tehnika već može predstavljati samu kompoziciju koju će dijete izvnova sagraditi svaki puta drugačije. Likovno izražavanje je u svakom slučaju i istraživanje. Istraživanje novih materijala, njihovih svojstava, njihove kompatibilnosti ili neslaganja. Osnovno pravilo je da pravila nema.

Svaka likovna aktivnost je novo iskustvo svaki puta iznova jer dijete biranjem neoblikovanog materijala uvijek dobiva različit materijal. Ovime dijete dobiva poruku da je svaki njegov rad vrijedan i genijalan u cijeloj svojoj izvedbi. Zato potičimo dijete da nam govori svojim jezicima, a mi se trudimo slušati ga i tumačiti na djetetov način.

                                                                                                       

 

      Članak napisala odgojiteljica Anita Kunštek

dječji vrtić

Pratite nas na fejsu!