• 01 3499 765

KUTIĆ ODGAJATELJA

Kvalitetno i poticajno te holističkim pristupom osmišljeno materijalno okruženje djeteta rane i predškolske dobi u suvremenoj praksi, u potpunosti je nezamislivo realizirati bez bogatstva pedagoški neoblikovanog materijala prilagođenog djetetovim interesima i kronološkoj dobi.

Kako poticati predmatematičke kompetencije od najranije dobi

 

"Uh, ta matematika...!" Već su i pjesmice skladane kroz povijest vezane uz pojam matematike kao Babaroge koja plaši mnoge osnovnoškolce, osobito malene prvašiće. Da se ne radi o mitu potvrđuje i statistika o velikim predrasudama prema matematici pa čak i ne toliko uspješnom svladavanju građe u odnosu na druge nastavne predmete.
Što činiti i kako doskočiti znanstvenoj disciplini kojom je prožet cijeli naš život, koja je utkana u pore kao sastavni dio naše svakodnevice, a da predrasude pa čak i poteškoće u njezinom usvajanju budu što manje odnosno da djeci postane potencijalni izazov, zabava te izvor ponosa i samopotvrđivanja.

ZAŠTO U NAŠEM VRTIĆU NE UČIMO DJECU ŠABLONAMA

Već neko vrijeme se u vrtićima ne provodi odgojno-obrazovni rad koji bi podsjećao na današnju školu, tzv. „ex cathedra“, gdje sva djeca sjede na podu u krugu ili za stolom i slušaju čemu ih odgajatelj, s visoka, „podučava“. „Hajmo sad svi malo crtati!“ ili „Ponavljajte za mnom pjesmicu!“ – rečenice su koje u vrtiću od odgajatelja u novije vrijeme nećete čuti. Različite vrste glazbe (uključujući dječje pjesmice) te pribor za crtanje i slikanje djeci su svakodnevno dostupni, zajedno sa svim drugim poticajima u sobi dnevnog boravka. No djeca prema vlastitom interesu biraju žele li se, kada i na koji način baviti tim aktivnostima. Odgajatelj je uvijek tu da im pruži dodatni poticaj i podršku.

Osim što izbjegavamo aktivnosti koje bi podsjećale na rad u školi, također izbjegavamo učenje stereotipa i šablonski način rada. Što to znači?

dječji vrtić

Pratite nas na fejsu!