• 01 3499 765

KUTIĆ ZA RODITELJE

KAKO UTVRĐUJEMO PSIHOFIZIČKU ZRELOST ZA POLAZAK U ŠKOLU?

 

Djeca školski obveznici su djeca koja će do 31. ožujka tekuće pedagoške godine navršiti 6 godina. No jesu li svi školski obveznici ujedno i postigli odgovarajući stupanj psihofizičke zrelosti? 

ŠTO KAD DJECA U VRTIĆU GRIZU

 

Kad dijete počne gristi drugu djecu, to dovodi do jakih emocionalnih reakcija kod obitelji i frustracije jer ne postoji čarobno rješenje kojim se to može spriječiti.

KAKO ODGOJITI SAMOPOUZDANO DIJETE

 

Ponekad kao roditelji nismo sigurni što točno pridonosi razvoju samopouzdanja djeteta pa radimo intuitivno kako mislimo da je najbolje, a to nije uvijek ispravno. Uz nas, roditelje, za djetetov razvoj samopouzdanja važni su i drugi ljudi u njegovoj okolini, pogotovo kada krene u školu. Samopouzdanje se, srećom, može mijenjati s godinama i uvijek možemo raditi na njegovom razvoju.

ODVIKAVANJE OD PELENA

 

 U procesu stjecanja kontrole sfinktera crijeva i mokraćnog mjehura potrebna je određena zrelost djeteta, koju dijete u pravilu postiže oko 2 godine života. Psiholozi se protive preranom stavljanju djeteta na tutu jer dijete tada nije svjesno što se od njega očekuje, te bi se eventualni neuspjesi mogli nepovoljno odraziti na samopoštovanje djeteta, a i roditelja.

Samostalnost ovladavanja kontrolom sfinktera i mjehura ne javlja se u sve djece u istoj dobi i uvjetovana je prije svega stupnjem zrelosti živčanog sustava o kojem ovise funkcije tijela. Stoga nije pametno požurivati dijete ako ono nije spremno. Dijete zacijelo neće krenuti u školu noseći pelene!

Zato se opustite i pratite dijete.

Psihološka procjena suži nam za evaluaciju razvoja dječjeg mišljenja, učenja i ponašanja. Može uključivati promatranje, razgovor s djetetom i/ili roditeljima te odgajateljima u vrtiću, psihološko testiranje i konzultacije s drugim članovima stručnog tima koji brine o djetetu. Psihološko testiranje može uključivati zadatke tipa papir-olovka, specijalne slikovnice i igre, crtanje, odgovaranje na pitanja i sl. Procjena se vrši u različitim područjima razvoja: opća intelektualna sposobnost, razvoj jezika i govora, pamćenje i učenje, rješavanje problema, motoričke sposobnosti (krupna i fina motorika), vizualno-prostorne sposobnosti, akademske sposobnosti, ponašanje, emocionalna inteligencija…

dječji vrtić

Pratite nas na fejsu!