Važnost senzoričkih poticaja u vrtiću

Zašto je senzorička igra tako važna za razvoj djeteta rane dobi

Prilikom oblikovanja odgojno obrazovnog procesa u jaslicama rukovodimo se činjenicama koje su dokazala brojna istraživanja i znanstvene studije a ukazuju na to da je u razdoblju između rođenja i treće godine života mozak djeteta sposoban zapamtiti iskustva bolje i efikasnije nego što će biti u kasnijim razvojnom fazama.

Imajući na umu da ono stječe iskustva neposredno istražujući svoju okolinu, osobitu pažnju pridajemo stvaranju uvjeta koji omogućuju djetetu obradu mnoštva informacija što rezultira lakšim usvajanjem novih znanja i vještina.

PEDAGOŠKI NEOBLIKOVANI MATERIJAL U DJETETOVOM OKRUŽENJU

Kvalitetno i poticajno te holističkim pristupom osmišljeno materijalno okruženje djeteta rane i predškolske dobi u suvremenoj praksi, u potpunosti je nezamislivo realizirati bez bogatstva pedagoški neoblikovanog materijala prilagođenog djetetovim interesima i kronološkoj dobi.

KAKO POTICATI PREDMATEMATIČKE KOMPETENCIJE

Kako poticati predmatematičke kompetencije od najranije dobi

 

"Uh, ta matematika...!" Već su i pjesmice skladane kroz povijest vezane uz pojam matematike kao Babaroge koja plaši mnoge osnovnoškolce, osobito malene prvašiće. Da se ne radi o mitu potvrđuje i statistika o velikim predrasudama prema matematici pa čak i ne toliko uspješnom svladavanju građe u odnosu na druge nastavne predmete.
Što činiti i kako doskočiti znanstvenoj disciplini kojom je prožet cijeli naš život, koja je utkana u pore kao sastavni dio naše svakodnevice, a da predrasude pa čak i poteškoće u njezinom usvajanju budu što manje odnosno da djeci postane potencijalni izazov, zabava te izvor ponosa i samopotvrđivanja.

KAKO POMOĆI DJETETU...

Kako pomoći djetetu da razvije socijalnu kompetenciju?

Roditeljstvo je najsloženiji zadatak odraslog čovjeka jer je svako dijete jedinstveno, a roditelji moraju razviti niz vještina i ponašanja koja im pomažu u razumijevanju jedinstvenosti temperamenta i potreba svoga djeteta. Uspostava sigurne privrženosti s članovima  obitelji te ostalim članovima iz djetetove bliske okoline kao što su vršnjaci i osobe koje se bave njegovim odgojem  važna je za cjelokupni razvoj djeteta a naročito za uspješan razvoj socijalne kompetencije odnosno načina na koji će stečene vještine koristiti u odnosu s drugima. Da bi razvijalo svoju socijalnu kompetenciju potrebno je da dijete prethodno usvoji socijalne vještine kao što su tolerancija, briga za druge, ne nasilno rješavanje sukoba, te da bude upoznato s normama i pravilima društvene zajednice u kojoj živi. Djetetova okolina može mu uvelike pomoći  da unaprijedi odnose sa svojim vršnjacima i ostalim osobama s kojima se susreće tako što će mu pomoći da kvalitetno regulira svoje emocije. Socijalna kompetencija se razvija tijekom odrastanja tako da se na različite načine iskazuje u pojedinim fazama djetetova razvoja.

ZAŠTO U NAŠEM VRTIĆU NE UČIMO DJECU ŠABLONAMA

ZAŠTO U NAŠEM VRTIĆU NE UČIMO DJECU ŠABLONAMA

Već neko vrijeme se u vrtićima ne provodi odgojno-obrazovni rad koji bi podsjećao na današnju školu, tzv. „ex cathedra“, gdje sva djeca sjede na podu u krugu ili za stolom i slušaju čemu ih odgajatelj, s visoka, „podučava“. „Hajmo sad svi malo crtati!“ ili „Ponavljajte za mnom pjesmicu!“ – rečenice su koje u vrtiću od odgajatelja u novije vrijeme nećete čuti. Različite vrste glazbe (uključujući dječje pjesmice) te pribor za crtanje i slikanje djeci su svakodnevno dostupni, zajedno sa svim drugim poticajima u sobi dnevnog boravka. No djeca prema vlastitom interesu biraju žele li se, kada i na koji način baviti tim aktivnostima. Odgajatelj je uvijek tu da im pruži dodatni poticaj i podršku.

Osim što izbjegavamo aktivnosti koje bi podsjećale na rad u školi, također izbjegavamo učenje stereotipa i šablonski način rada. Što to znači?

dječji vrtić

Pratite nas na fejsu!

 
 

Search