Poticajno prostorno-materijalno okruženje vrtića

U svjetlu suvremenih znanstvenih spoznaja značajno se mijenja shvaćanje djeteta i njegovog ranog tjelesnog, spoznajnog, emocionalnog i socijalnog razvoja. Obaveza je odraslih koji tijekom tog perioda brinu o djetetu, da osiguraju najpovoljnije uvjete za cjelovit dječji razvoj, koji će biti u skladu s djetetovom prirodom, potrebama i interesima (Valjan Vukić, 2012). U tom smislu velik značaj za cjelovit djetetov razvoj ima primjereno i poticajno okruženje.

Disciplinirati dijete? Da, ali kako?

Kada govorimo o disciplini, većinu ljudi to najprije asocira na kažnjavanje. Na primjeru nedavno iznesenom u medijima vidjeli smo kako zabrinjavajuće velik broj roditelja kao kaznu koristi udarac po stražnjici. Iako se unazad nekoliko desetljeća taj broj smanjio, još uvijek oko dvije trećine roditelja smatra kako je u redu dijete povremeno kazniti udarcem. Prevladavaju stavovi „od laganog udarca po peleni neće djetetu biti ništa“, „i nas su tukli pa smo ispali ok“, „ja sam roditelj i imam pravo svoje dijete odgajati kako hoću“ itd. Sve su ovo predrasude. No smisao ovog članka nije govoriti o zakonskim odredbama već razjasniti neke znanstveno dokazane činjenice u vezi odgojnog djelovanja na djecu i ponuditi rješenja roditeljima koji se pitaju „a što umjesto batina“. Naime, alternative postoje, i puno su djelotvornije od udarca.

dječji vrtić

Pratite nas na fejsu!

 
 

Search